tisdag, mars 06, 2007

Sova vs. Äta

För trött för att äta, för hungrig för att sova. What to do? Detta händer mig alltför ofta...det värsta är när jag ändå går och lägger mig och tror att jag ska kunna somna ifrån hungern. Det brukar oftast sluta med att jag måste gå upp och göra mig nåt att äta, vilket gör mig pigg. Så då är jag mätt men pigg. Det är då jag går igenom mina sopor och försöker hitta nån gammal tidning med korsord eller sudokus. Man är ju inte så skärpt kl ett på natten, så jag somnar snart av tristess när jag inte klarar att få in en endaste bokstav eller siffra i rutorna.

Planering. Jag tycker inte om att planera saker, jag vill att de bara ska hända när jag vill att de ska hända. Jag blir stressad när folk börjar fråga om jag inte ska åka hem över påsk. Ehh, jo det kanske jag ska, det kan jag väl inte bestämma än? Det är väl ändå en månad kvar tills dess. Eller? Insåg just att jag faktiskt inte vet när påsk är i år. Men snart, kan jag gissa. Såg att de har börjat plocka fram påskpynt på Åhléns. Men i och för sig, om de är lika tidiga med det som med julpyntet så är väl årets påsk ungefär år 2010... De kan väl lika gärna ha julpyntet, påskpyntet, midsommarstängerna, kräftskivehattarna och Halloweengrejerna framme året runt?? Gula kycklingar med tomteluva, midsommarstänger klädda med urgröpta pumpor, julgran med kräftskivehatt i toppen...

Måste planera när jag ska jobba nästa vecka och lämna en lapp om det på caféet. Förra veckan lämnade förvirrade Lisa sin handlingslista i schemapärmen istället för lappen med dagar jag kunde jobba. Jag blev lite smått förvånad när jag kom hem och hittade schemalappen i fickan. Hade ju dessutom glömt hälften jag skulle handla...varför skriva en handlingslista när jag inte ens kan komma ihåg att jag har en sån med mig? Hade jag gjort det så hade jag ju lite tidigare upptäckt att jag hade lämnat fel lapp på jobbet.

Har ju varit i Åre, mer än en månad sen men här är i alla fall en bild:

Har varit på konsert med Tingsek:

1 kommentar:

Anonym sa...

Han var bra live va?

-R